Bardzo prosta zupa zwana jako krupnik bez kaszy

Przepis z dedykacją dla Suchej <puszcza oczko>.

Składniki:
-kurze serca 250 g
-suszona włoszczyzna 50 g
-2 duże marchewki
-duża pietruszka
-seler (ja nie dawałam, pewnie tak 1/4 ?)
-sól, lubczyk, natka pietruszki, inne przyprawy opcjonalnie
-woda ok 2,5 l

Serca obcinam z tłuszczu i żyłek, kroję w plastry (mniej więcej 3-4 plastry z jednego serca) i daję na sitko. Opłukuję, uważając głównie na to żeby pozbyć się skrzepów krwi. Wrzucam na wrzątek i gotuję około 10 min, w międzyczasie przygotowując inne warzywa.

Marchewki i pietruszki obieram i kroję na ćwiartki wzdłuż, a potem w plastry. Selera zapewne tak samo. Jak serca się pogotują te 10 minut, do dorzucam suszone warzywa (ja mam jakieś takie z ziółkami już - chyba natką pietruszki?). Gotuję do miękkości warzyw. Na koniec dodaję sól i zioła. Podobno groszek też pasuje ;).

Mnie bez groszku i selera wyszła kaloryczność około 25 kcal / 100 ml (ciężko powiedzieć czy kaloryczność dla serc była liczona przed czy po obraniu z tłuszczu - bo jest go całkiem sporo. Jeśli liczyli bez obierania, to tym lepiej dla nas, bo kalorii będzie jeszcze mniej). Oczywiście kto nie hejtuje węgli, może śmiało dodać kaszy.

Zupa jest słodkawa od marchewki i pietruszki, ale mnie to pasuje - zwłaszcza jak doda się trochę Maggi.

Komentarze