Ziemniaki zapiekane z serem pleśniowym i cebulą

Zapiekanka na totalnego lenia.

Składniki:
- 2 ziemniaki
- 2 nieduże cebule
- 50 g sera pleśniowego (camembert, brie lub podobny, jeśli zapiekamy podgotowane ziemniaki; do surowych idealnie się sprawdza lazur, bo dłużej można go męczyć w piekarniku zanim się rozpuści)
- cząber
- oregano
- oliwa

Ziemniaki ze skórką (umyte) pokroiłam na ćwiartki i ponacinałam miąższ. na każdą ćwiartkę ziemniaka nałożyłam plasterek sera pleśniowego i żeby się trzymał, przyszpiliłam wykałaczką. Wyłożyłam wszystko na blaszkę. Pokroiłam cebulę i też wyłożyłam na blaszkę. posypałam szczodrze przyprawami i pokropiłam oliwą.
Zapiekałam ok. 30 minut (aż ziemniaki stały się miękkie).



Wskazówki - lepiej ziemniaki lekko podgotować przed zapiekaniem lub zapiekać je przez jakiś kwadrans bez żadnych dodatków, a dopiero potem dołożyć cebulę i ser. Niestety czas potrzebny ziemniakom do "dojścia" jest znacznie dłuższy niż ten dla sera czy cebuli ;)
Mile widziany dodatek masła już na talerzu :)



Komentarze