Brownie w 3 minuty

W głębinach internetu czytałam o tym dawno, ale nie wierzyłam, że tak naprawdę będzie. 
Że naprawdę wyjdzie brownie, że naprawdę w 3 minuty.
A jednak O_O
I do tego to jest naprawdę dobre.

Jedziemy:
Potrzebujemy sporej filiżanki (tzn bliżej 200-300ml niż 40)
- łyżka masła
- łyżka mąki gryczanej
- łyżka mąki kokosowej
(tak robiłam ja, internety mówią, że mąka może być dowolna byle była, ale ja celowałam w niskie IG i paleło)
- łyżka ksylitolu (edit: chyba jednak trochę mniej bo się zasłodziłam)
- łyżka kakao
- 2 łyżki mleka
- 1/4 łyżeczki sody
- łyżeczka soku z cytryny

Masło rozpuścić (można w filiżance w mikrofali), dodać do niego mąki, ksylitol i kakao i mleko, wymieszać na gładko. Potem dodać sodę i sok z cytryny, wymieszać jeszcze raz na szybko i do mikrofali na najwyższa moc na 1,5 minuty. 

Wyciągamy i gotowe.
Opcjonalnie można dodać pokruszonej czekolady. Ja mam zamiar następnym razem testować opcję z dodatkiem wiórek kokosowych.
Jak się zastąpi ksylitol erytrolem to wyjdzie jeszcze bardizej niskowęglowodanowe.
Sądzę również, że ciekawie może sprawdzić się zastąpienie masła olejem kokosowym oraz ewentualnie mleka mlekiem kokosowym. W sumie idąc tym tropem, to jedynym niekokosowym składnikiem byłoby wtedy kakao i trochę gryki. 

Komentarze

  1. Można też chyba zastąpić i mleko i masło tłustym mlekiem kokosowym/śmietanką kokosową :)
    Na pewno będę eksperymentować, skoro i tak jestem uzależniona od słodkiego, to niech chociaż będzie mało szkodliwe :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polecam ten przepis - https://www.glutenfreegigi.com/3-minute-gluten-free-brownie-for-one/ . Mi z niego wychodzi genialne brownie, lekko płynne na dole więc jak się naciska łyżeczką to tak genialnie nasiąka. Mikrofaluję "na oko" czyli patrzę kiedy urośnie na tyle że zaraz będzie uciekać z kubka (używam takiego niedużego, koło 170 ml). Próbowałam wersji na dwa jajka dla lepszych makr, da się, ale trzeba dorzucić jeszcze z pół łyżki ryżowej, no i wychodzi trochę bardziej "omletowe" w smaku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby nie zginęło i było w jednym miejscu z resztą mikrofalówkowych ciastek
    Krycha:
    "odkrylam przepis na mug cake z zajebistymi makrami
    jajko
    3 łyzki masla orzechowego
    erytrol
    szczypta proszku do pieczenia
    blenduje sie i do mikrofali
    poletzam
    a jak ktos sie boi masla orzechowego (no bo zbyt zdrowie nie jest) to mozna ofc inne robic a nie tylko z nerkowcow"

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz